Wednesday, December 30, 2009

hidup seorang aku

kenapa..mengapa..bunga yang jatuh berguguran itu jatuhnya ke bawah dan bukan ke atas...biler?biler aku bisa menghadapi semue ini....aku bisa gumbira...diriku bisa nanges...apatah lagi hidup di kala sendirian...membuatkan aku mengimpikan sebuah hidup..hidup yang disulami perasaan cinta yang mekar tiap saat,minit dan jam yang berlalu tanpa disulami erti dusta dan juga keciwa..apakan daya jiwaku yang rapuh ni sudah tidak bisa menegakkan lagi kerakusan hati ini yang mendambakan detik yang telah lama berlalu itu..kini aku menapak kembali..dalam ketengangan mencari jiwa ku yang telah retak berdarah..benar..ku jumpa dia..dia yang telah merampas hatiku...tapi aku tidak pasti seberapa jauh desirenya terhadap aku..adakah dia juga sama seperti yang dulu..aku sudah tidak tahan lagi..hidup di bawah awan yang mendung..aku sebagai matahari..yang aku inginkan adalah matahari kepadaku..memberikanku sinar..sinar kebahagiaan yang ku nantikan selama ini..aku cuba..tapi dalam cubaanku itu tidak memberi apa-apa impak yang bisa merubah kisah cintaku.berapa kali ku mencuba tapi kebanyakannya telah berpunya namun masih ader rasa mahu memiliku walaopun mereka sedar diriku hanya lah orang ketiga..aku mahu yang kedua...dalam hidup seorang manusia bergelar lelaki..yang boleh membimbingku.yang sentyaser memberikan aku tmpt berteduh di kala hujan menitik ke bumi dan juga bahu untuk menumpang kasih dan cinta yang telah lama berkubur..kenapa semua ini harus aku yang menjadi latar dan karakter..adakah aku memegang watak antagonis atao protagonist..ya Allah...berikanlah kesediaan dalam setiap lapangann di jantungku untuk menerima segala takdir dalam kehidupanku..aku sayang kamu..cinta kamu..adakah kamu?

No comments:

Post a Comment

 
Visit InfoServe for blogger backgrounds.